اخباروگزارشات کارگری10تیر1393

- جان رضا شهابی در خطر است!

- تجمع اعتراضی رانندگان بازنشسته شرکت واحد در مقابل اداره مرکزی

- کارگران پروفیل ساوه دو شرط دیگر مورد توافق شان با کارفرما را بدست آوردند

- وعده پرداخت مطالبات ونگرانی از فشاربه معترضین درپی تجمع اعتراضی کارگران پیمانی پارس جنوبی

- مزد ومطالبات کارگران کارخانه میخ سازی یزد  ماه ها ست که پرداخت نشده است

- سه کارگر در زیر آوار کشته و زخمی شدند

- کارگر جوانی بر اثر سقوط در چاهک آسانسور جان خود را از دست داد

- ریزش آوار ساختمانی در تهران یک کشته و چهار مصدوم بجای گذاشت

جان رضا شهابی در خطر است!

جان رضا شهابی در خطر است ،طبق آخرین خبری که امروز 9 تیر ماه از وضعیت رضا شهابی عضو زندانی هیئت مدیره سندیکای کارگران شرکت واحد بدست آوردیم ، شهابی بیش از یکماه است در اعتصاب غذا بسر میبرد و حدود 12 کیلو از وزن بدنش را از دست داده و وضعیت جسمی اش بسیار وخیم اعلام شده ،بطوری که در زندان حالش بد شده و توسط هم بندی هایش به بهداری منتقل شده اما مسئول بهداری بجای مداوا از وی خواسته که اعتصاب غذایش را بشکند ،اما شهابی از همراهانش خواسته او را به بند برگردانند.

 طی آخرین ملاقاتی که دیروز 9 تیر ماه با همسر شهابی داشتم،ایشان از مراجعه به دادستانی برمی گشت و اظهار داشتند طی دیداری که با عوامل دادستانی داشتندباارائه مدارک پزشکی شهابی به دادستانی و توضیحاتی جهت عمل جراحی مهره های کمرش و مشکل فشار خون و درد شدید معده اش ، دادستانی به ایشان گفته اگر قرار باشد تحت عمل جراحی قرار گیرد به شهابی مرخصی داده نمی شود و باید تحت الحفظ در بیمارستان بستری شود و بعد از عمل جراحی هم باید به زندان برگردد ، اما توضیحی مبنی بر اینکه چرا با این کارگر و فعال سندیکائی زندانی به اینگونه برخورد می کنند ندادند .

 امیدواریم که هر چه زودتر شرایط رسیدگی به مداوای رضا شهابی فراهم شود تا بتواند به سلامتی و بهبودی کامل برسد .

منبع: https://www.facebook.com/davood.syndica?fref=nf

تجمع اعتراضی رانندگان بازنشسته شرکت واحد در مقابل اداره مرکزی

امروز دهم تیر ماه بیش از 100تن از رانندگان بازنشسته شرکت واحد در مقابل اداره مرکزی شرکت واحد دست به تجمع اعتراضی زدند.

این تجمع که از ساعت ده صبح امروزشروع شد و تا یک بعد از ظهر ادامه داشت که با حضور مدیر عامل شرکت واحد در جمع معترضین و اظهاراتی مبنی بر مقصر بودن تامین اجتماعی و قوانین دست و پا گیر این سازمان ،تامین اجتماعی را مقصر دانست .

عباس نژند کودکی از اعضای سندیکای کارگران شرکت واحد و نماینده منتخب معترضین وچند تن از تجمع کنندگان به همراه دیگرعوامل مدیریت شرکت واحدبه محل تامین اجتماعی رفتند و بعد از گفتگو با مسئولان تامین اجتماعی وقول همکاری و رسیدگی این سازمان به خواسته های معترضین این تجمع در ساعت یک بعد از ظهر بدون دخالت پلیس و عوامل امنیتی و حراستی حاضر در محل بپایان رسید.

منبع: https://www.facebook.com/davood.syndica?fref=nf

درهمین رابطه:

اعتراض صدها راننده و کارگر بازنشسته شرکت واحد برای عدم اعمال افزایش حقوق

یکصد تن از رانندگان بازنشسته شرکت واحد اتوبوسرانی تهران در اعتراض به اعمال نشدن افزایش حقوق خود در سال 91 مقابل شرکت واحد تجمع کردند.

به گزارش 10تیرپانا، در حال حاضر جمعی بالغ بر یکصد نفر از رانندگان بازنشسته شرکت واحد اتوبوسرانی تهران مقابل این سازمان تجمع کرده و نسبت به پایمال شدن حق و حقوق خود معترض هستند.

رضوی نماینده برخی از رانندگان اتوبوسرانی که هم اکنون در این جمع حضور دارد گفت: جمعی از رانندگان و کارگران بازنشسته شرکت واحد اتوبوسرانی که در سال 91 بازنشست شدند. در این سال میزان 18 درصد به حقوق کارگران افزوده شد اما افرادی که در اوایل یا اواسط و اواخر سال 91 بازنشسته شده بودند متاسفانه این افزایش برای حقوق آن ها اعمال نشد.

وی اضافه کرد: متاسفانه 18 درصد افزایش حقوق برای کارگران بازنشسته اعمال نشد که این موضوع مورد اعتراض این افراد قرار گرفت و هر بار که به مسئولان سازمان مراجعه می کنند، جواب سر بالا داده می شود که امروز با حضور بازنشستگان امیدواریم اقدام جدی در این زمینه انجام شود.

کارگران پروفیل ساوه دو شرط دیگر مورد توافق شان با کارفرما را بدست آوردند

اتحادیه آزاد کارگران ایران : طبق اخبار رسیده به اتحادیه آزاد کارگران ایران، کارگران نورد پروفیل  ساوه طبق تواقق نامه ایی که 8 تیرماه با کارفرما در میان گذاشته بودند ، یکماه از حقوقهای معوقه خود را دریافت کردند.

همچنین بیش از26 نفر از کارگرانی که فرم های کارهای سخت وزیان آور را پرکرده وبیش از 20 سال سابقه داشته وازطرف بازرسی کارمورد موافقت قرارگرفته بودند پس از واریز 4درصد  هزینه این طرح از طرف کارفرما به سازمان تامین اجتماعی، مشمول این طرح شده و بازنشست شدند.

اما هنوز تعداد زیادی از کارگران ( از جمله شاپور احسانی راد)که شش سال پیش بخاطر تمکین نکردن کارفرما از این قانون( بازنشستگی 20 ساله کارهای سخت وزیان آور) اعتصاب کردند بدلیل کارشکنی کارفرمای پروفیل و اداره کار ساوه از مزایای این طرح محروم هستند و به پرونده شکایت آنها رسیدگی نمی شود.

 لازم به ذکر است در تجمع اعتراضی کارگران در مقابل فرمانداری تعداد زیادی از کارگران که شش سال پیش به ناحق اخراج شده بودند شرکت داشتند و خواهان رسیدگی به مطالبات خود بودند.

لازم به ذکر است این کارگران  در تاریخ سوم خرداد  الی 20 خرداد 93 با اعتصاب و تجمع و ایستادگی در مقابل  فرمانداری ساوه و در محل کار خود توانستند قسمتی از حقوقهای معوقه خود را دریافت کنند

اتحادیه آزاد کارگران ایران این موفقیت را که بواسطه اتحاد ویکپارچگی ودرسایه تصمیمات جمعی بدست آمد، به کارگران نورد پروفیل ساوه تبریک میگوید.

برقرارباد اتحاد وهمبستگی سراسری کارگران ایران

اتحادیه آزاد کارگرن ایران

10 تیر 93

وعده پرداخت مطالبات ونگرانی از فشاربه معترضین درپی تجمع اعتراضی کارگران پیمانی پارس جنوبی

به دنبال اعتراضات هفته گذشته جمعی از کارگران پیمانی شاغل در منطقه پارس جنوبی مسئولان این منطقه با پرداخت شدن بخشی از مطالبات کارگران از محل اعتبارات پیمانکار مجری موافقت کردند.

در حال حاضر تنها نگرانی موجود به برخوردهای و فشارهای احتمالی بازمی گردد که ممکن است با برخی از کارگران شرکت کننده در این تجمع اعتراضی صورت بگیرد.

به گزارش10تیرایلنا،یکی از کارگران شاغل در منطقه پارس جنوبی گفت: چهار شنبه گذشته شماری از کارگران پیمانکاری شاغل در فازهای 1 تا 10 در اعتراض به پرداخت نشدن به موقع مطالبات صنفی خودر در مقابل دفاتر اداره کار منطقه ویژه پارس جنوبی تجمع کردند.

وی بابیان اینکه حجم معوقات این کارگران تا 14 ماه مزد، سنوات، پاداش، بن کارگری و عیدی پایان سال می‌رسید، گفت: در پی این اقدام اعتراضی مسئولان منطقه پارس جنوبی با نمایندگان کارگران معترض تشکیل جلسه دادند و در نهایت مقرر شد تا مطالبات معوقه کارگران از محل ضمانت نامه 10 درصدی حسن انجام کار پیمانکار کسر و به حساب آنها واریز شود.

وی در خاتمه گفت: در حال حاضر تنها نگرانی موجود به برخوردهای و فشارهای احتمالی بازمی گردد که ممکن است با برخی از کارگران شرکت کننده در این اعتراض صنفی صورت بگیرد.

مزد ومطالبات کارگران کارخانه میخ سازی یزد  ماه ها ست که پرداخت نشده است

ایلنا طی گزارشی بتاریخ10تیر،ازعدم پرداخت مزد از شهریور سال 92 کارگران کارخانه میخ سازی یزد،خبرداد.

برپایه این گزارش، همچنین پاداش و عیدی این کارگران از سال 88 تا سال جاری پرداخت نشده است و مدیر این کارخانه به جای مزد و پاداش،‌به هریک از کارگران علی الحساب یک میلیون و پانصد هزار تومان داده است.

این گزارش می افزاید، حدود 15 نفر از کارگران این کارخانه که مشمول مشاغل سخت و زیان آور بودند برای بازنشسته شدن، با مشکل مواجه اند. چرا که کارفرما حاضر به پرداخت 4درصد حق بیمه که طبق قانون باید به سازمان تامین اجتماعی بپردازد، نیست. البته تعدادی از این کارگران، خود به پرداخت این 4 درصد اقدام کرده و بازنشسته شده اند. هیچ کدام از کارگران بازنشسته شده حق سنوات خود را دریافت نکرده اند.

از دی ماه سال گذشته بیمه هیچ کدام از کارگران پرداخت نشده و به نظر می رسد لیست های بیمه ای تامین اجتماعی تنها حاوی اسم کارگران است و مدیر کارخانه هیچ پولی برای بیمه کارگران پرداخت نکرده است.

سه کارگر در زیر آوار کشته و زخمی شدند

روز گذشته در محله نارمک، میدان 68، تخریب ساختمان قدیمی مسکونی در شرق تهران، باعث گرفتاری سه نفراز کارگران و مرگ یکی ازآنها در زیر آوار شد.

به گزارش10تیر پایگاه خبری 125، علی امینی مدیر عملیات منطقه 3 سازمان آتش نشانی تهران در مورد این حادثه گفت: در یک ساختمان دو طبقه، عده ای از کارگران مشغول کار بودند که سه نفر کارگر بر اثر تخریب غیر اصولی که باعث ریزش ناگهانی دیوار‌ها و سقف های ساختمان شده بود، در زیر آوار بدام افتادند.

وی افزود: آتش‌نشانان با رعایت کامل نکات ایمنی بی‌درنگ وارد عمل شده و پس از ایمن‌سازی محل، موفق شدند کارگر 35 ساله ای را که کاملا زیر آوار گرفتار شده بود زنده خارج کنند.

امینی ادامه داد: همزمان با رسیدن آتش نشانان به محل حادثه، یک کارگر که قسمتی از بدنش در زیر آوار گرفتار شده و دچار مصدومیت شدیدی نشده بود توانست خودش را از زیر آوار بیرون بکشد و نجات یابد.

این مدیر عملیات آتش نشانی اضافه کرد: آتش‌نشانان در ادامه عملیات خود بعد از مدتی تلاش و آواربرداری، یک کارگر دیگر را که کاملا در زیر آوار مدفون شده بود و هیچ اثری از آن معلوم نبود خارج کردند و بلافاصله تحویل عوامل اورژانس دادند که پس از انجام معاینات اولیه، فوت این کارگر افغانی تائید شد.

کارگر جوانی بر اثر سقوط در چاهک آسانسور جان خود را از دست داد

صبح امروز سه شنبه دهم تیر ماه نودو سه ساعت 09:59 طی تماس شهروندان با سامانه 125 آتش نشانی شهریار از سقوط یک کارگر به داخل چاهک آسانسور واقع در شهریار،فاز یک اندیشه،بلوار طالقانی،خیابان کوثر دوم خبر دادند.

ستاد فرماندهی سازمان بلا فاصله آتش نشانان ایستگاه های 101 مرکزی و 301 اندیشه را به محل حادثه اعزام نمود و در بدو ورود مامورین مشاهده گردید کارگری حدودا بیست ساله به علتی نامعلوم از طبقه هفتم  به داخل چاهک آسانسور سقوط کرده که بلافاصله آتش نشانان خود را به شخص حادثه دیده رسانده و همزمان با ایمن سازی محل اقدامات لازم و همچنین کمک های اولیه را تا رسیدن عوامل اورژانس انجام دادند و با معاینات پزشکی انجام شده توسط اورژانس متاسفانه مرگ فرد تائید  و جسد شخص  تحویل نیروی انتظامی حاضر در محل حادثه گردید.

ریزش آوار ساختمانی در تهران یک کشته و چهار مصدوم بجای گذاشت

سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران، گفت: امروز ریزش آوار ساختمانی واقع در 16 متری امیری کوچه دودانگه موجب کشته شدن یک کارگر و مصدومیت چهار نفر دیگر شد.

به گزارش10تیرایرنا،سیدجلال ملکی افزود: کارگران مشغول فعالیت بودند که به یکباره بخشی از سقف و دیواره طبقه اول یک واحد مسکونی بر سر پنج کارگر تبعه افعانستان حدود 24 ساله، آوار می شود.

ملکی اظهار کرد: آتش نشانان دو کارگر که بخشی از بدن آنها در زیر آوار بود را به بیرون منتقل و تحویل عوامل اورژانس می دهند تا خدمات درمانی لازم به آنها ارایه شود.

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با اشاره به اینکه جستجو برای نجات سه کارگر دیگر که زیر آوار مدفون شده بود ادامه می یابد، بیان کرد: ماموران پس از تلاش فراوان این سه کارگر جوان از آوار بیرون می شکند.

وی اظهار کرد: نیروهای اورژانس مرگ یکی از این کارگران را تایید می کند و دو نفر دیگر که دچار آسیب دیدگی و مصدومیت بودند را پس از درمان اولیه به بیمارستان منتقل کردند.

دهم تیرماه1393

akhbarkargari2468@gmail.com